Er valt wat te kiezen de komende jaren!

Door Leander Broere op 2 juli 2021

Er valt wat te kiezen de komende jaren en dat is een fijne constatering. Afgelopen week bespraken we in de gemeenteraad van Dalfsen de perspectiefnota.
In deze nota worden de kaders (= uitgangspunten) voor de in het najaar vast te stellen programmabegroting bepaald.

Als PvdA fractie hebben we aangegeven dat wij ruimte zien om te investeren. In woningbouw, in onze duurzaamheidsopgave maar ook in zaken als ons armoedebeleid, de biodiversiteit en de ruimtelijke kwaliteit en in cultuur. Verdere bezuinigingen of het verhogen van de lokale belastingen zijn wat onze fractie betreft momenteel zeker niet aan de orde. Dalfsen begroot wat ons betreft erg voorzichtig waardoor niet alle middelen die we tot onze beschikking hebben altijd daar landen waar ze volgens ons het effectiefst zijn.

Desalniettemin hebben wij ingestemd met het perspectief zoals dat nu voor ons lag. Bij de begrotingsbehandeling zullen we zien of er met onze suggesties iets is gedaan.

Onze bijdrages aan het debat zijn hier terug te lezen;

Eerste termijn
Tweede termijn