Door José Eilert op 28 oktober 2015

PvdA Dalfsen bezoekt jaarvergadering Plaatselijk Belang

Afgelopen dinsdagavond was de jaarlijkse vergadering van Plaatselijk Belang Lemelerveld. De opkomst was zoals gebruikelijk groot! Tijdens de avond kwamen diverse onderwerpen aan bod zoals, N348, Kroonplein, fietsstraat, leegstand winkels, zorg & werkgelegenheid.

Bijzonder interessant was de bijdrage van het project ‘Lemelerveld Werkt’. Het project is 1 september j.l. gestart. Dit project beoogt zoveel mogelijk mensen met een (iets grotere) afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te helpen. Inmiddels zijn er al veel contacten gelegd met werkzoekenden, bedrijven, sociaal kernteam en andere relevante partijen. Nu al is er concreet resultaat! Een 60plusser start na 3 jaar WW volgende week bij een Lemelervelds bedrijf. Wat ons betreft zijn dit soort initiatieven het meer dan waard om in te investeren!

Tot slot gaf Timo Veen namens Breedband Vechtdal een presentatie over internet in het buitengebied. Binnenkort kan gestart worden het peilen van de animo. Als er 50% deelname is kan er volgend jaar gestart worden met de aanleg en eind 2017 zal dan ieder aangesloten zijn. Breedband internet voor iedereen voor een vitaal en leefbaar dorp en buitengebied.

José Eilert

Ik ben José Eilert-Herbrink, 66 jaar en woon bijna mijn hele leven in het mooie dorp Lemelerveld. Getrouwd met Gé, 3 zonen, 3 schoondochters en 5 kleinkinderen. Na jarenlang bij diverse thuiszorginstellingen te hebben gewerkt ben ik sinds 24 jaar medewerker planning en organisatie in het voortgezet onderwijs. Gedurende meer dan 35 jaar heb ik

Meer over José Eilert