Fractielid

Piet Weerstra

Over Piet Weerstra

Ik ben en voel mij in heel veel opzichten een sociaaldemocraat. Vanuit deze gedachte zet ik mij in voor de thema’s: wonen, werken en meedoen. Waarbij de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. En waarin het publieke domein en de openbare ruimte eerlijk verdeeld worden.
Als penningmeester van de Stichting Openbare Bibliotheek Dalfsen ben ik betrokken geweest bij de nieuwbouw van de bibliotheek op de huidige locatie. Het gebouw vormt nu een geheel met de Trefkoele+. Een kulturhus is een van de idealen van de sociaaldemocratie waar wij pal voor staan.

Het gaat goed met onze gemeente en met veel inwoners. Voor wie dat tijdelijk of voor langere tijd niet geldt moet kunnen rekenen op hulp en ondersteuning. Met eerlijke kansen voor iedereen in de grote verscheidenheid die onze maatschappij nu eenmaal kent.

Hiermee voorkomen wij dat mensen afhaken, verdwalen in regelgeving en zich achtergesteld gaan voelen. En minder vertrouwen hebben in het openbaar bestuur.
Daarom moeten we gaan nadenken hoe mensen meer te betrekken bij onze politieke besluitvorming. Ik zie graag een fractie en een raad die openstaat voor onze inwoners en op zoek gaat naar wat leeft in onze gemeenschap. We zullen deze raadsperiode vaart moeten maken met bestuurlijke vernieuwing. Hier wil ik mij graag voor inzetten.

Daarom sta ik op de lijst van de PvdA voor de gemeenteraadsverkiezing van maart 2022.