11 oktober 2017

Leden kiezen Leander Broere als lijsttrekker PvdA Dalfsen

Leander Broere (36) uit Nieuwleusen wordt definitief lijsttrekker voor de PvdA in Dalfsen. Dat hebben de leden van de PvdA  woensdagavond besloten bij het vaststellen van de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Leander Broere is de afgelopen vier jaar actief geweest als commissielid voor de PvdA en heeft zich bovendien de afgelopen maanden warm gelopen in het team van Nelleke Vedelaar bij haar succesvolle campagne voor het voorzitterschap van de landelijke PvdA. “Ik heb zin om ook in Dalfsen een sterke campagne neer te zetten. Ook in Dalfsen spelen onderwerpen als goed wonen, zeker werk, de beschikbaarheid van openbaar vervoer maar ook thema’s als duurzaamheid en de kwaliteit van natuur en landschap”.

Kandidaat-wethouder
De leden van de PvdA kiezen voor een combinatie van talent en ervaring. Zo zal huidig fractievoorzitter Johan Wiltvank (plek 9) fungeren als lijstduwer. Tevens hebben de leden vastgesteld dat mocht de PvdA Dalfsen mee gaan doen aan het college dat Wiltvank de gedroomde kandidaat is voor het wethouderschap.

Gevarieerde lijst
Tweede op de lijst is Jose Eilert. Dit Lemelerveldse oud-raadslid staat bekend om haar strijd voor de kwaliteit van zorg en welzijn en het openbaar vervoer binnen de gemeente Dalfsen. Op plek drie staat oud wethouder Ton de Vries uit Nieuwleusen. Op plek vier staat de ervaren onderwijsman Piet Weerstra uit Dalfsen. Het jonge talent Joey van Driessen uit Lemelerveld complementeert de top vijf.

De PvdA is momenteel één van de kleinere fracties in Dalfsen met één zetel en hoopt zich tijdens de eerstvolgende verkiezingen te herstellen van het verlies in 2014. “Ik vind het gezien de landelijke ontwikkelingen belangrijk dat er ook in de gemeenteraad van Dalfsen een groen en links geluid te horen is. Aangezien wij de enige partij zijn die dit geluid vertegenwoordigen hoop ik vurig op groei”, zo besluit de kersverse lijsttrekker ambitieus.

In november stelt de PvdA Dalfsen haar verkiezingsprogramma vast. Hier wordt momenteel de laatste hand aan gelegd